Wednesday, July 24, 2013

Book Mark

So unexpected, asalnya buat utk anak-anakku utk Hari guru ,,, tp ada jugak yg berminat nk order... Tq Pn Afliza & Pn Sada... tukang ambik order utk kanak-kanak....


Sebab dah tak terlukis dah Katunku ini, kejap jd solehah, kejap ana, kejap bedah, terpaksalah jugak blajar lukis ngan anak guna photoshope.. hasilnya... inilah Siti Solehah, soleh dan Adam... Bee, Bear, Stars & Bird.....
  

Yang ni lukis by my daughter, coloured with pencil color


Yang ni order yang awal-awal dulu.... lukis pakai tangan,, lebah la,,, katakla, tupai la,,, logo BN la,, macam request kanak-kanak nih....
 









Friday, June 21, 2013

Kata-Kata Hikmah

Assalamualaikum,

Ni dipetik dari blog lain,, sejauh mana kebenaran tak tahu, di sebabkan ni bukanlah Hadis yang mana kepentingan kesahihannya sangat perlu, jadi saya sharekan kat sini untuk renungan apa yang kita mohon dariNya,.... Sedikit info tentangnya dari Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Saladin (eng) / http://ms.wikipedia.org/wiki/Salahuddin_al-Ayyubi (Malay). Nama sebenarnya Yusuf bin Ayyub (1137 -1193) mengasaskan dinasti Ayyubi bangsa Kurdis di Mesir dan Syria. Di Barat beliau dikenali sebagai Saladin. Dia juga terkenal dalam kalangan Nasrani dan Muslim dengan kebolehannya sebagai ketua dan ketangkasannya dalam peperangan yang disertai juga dengan sifat kesateriaan dan belas kasihannya semasa Perang Salib.





Credit to http://asteriostello.blogspot.com/

Monday, May 20, 2013

End of 2012 - deco painting


Signage Raudhah's homestay ni order from Kedah...




Still kedah territory... Langkawi...




Islamic Quotes 1

Ok dah lama tak sharingkan...... & lama jugak tak upload deco-painting nyer item..



He is Allah (SWT) The Lord and Owner of every created thing.

“And the worldly life is not but amusement and diversion; but the home of the Hereafter is best for those who fear Allah , so will you not reason?” (Qur’an, 6:32)

Good people bring out the good in people.

O Allah, if I have hurt others, give me the strength to apologise. Of people have hurt me, give me the strength to forgive, aameen.

#subhanallah

 Credit to Islamic Thinking


Sunday, December 9, 2012

Bakery Box

dah siap lama dah 2 wks b4 tahun baru lg... tergendala kejap atas sebab2 tertentu. Kesian ida dok menunggu. Dok pikir apa yg sesuai untuk hold pintu box, sebab bila bukak kalau tak hati-hati boleh crack kat bahagian bawah pintu.. ingat nak letak chain & pasangkan hook... dah rupa bridge la pulakkan... mintak tolong En. hubby pikirkan,,, en hubby pulak mintak tolong kawan.. so hasilnya pasang sesiku cam L kat pintu.... finally..........






















Saturday, November 24, 2012

Old Clock



Sementara tunggu bakery box dari wani sampai. Try nak cat jam lama nih. Dah 13 tahun dah jam ni.... sejak habis bateri 2 ke 3 tahun lepas tak ganti-ganti beteri baru, hadiah dari kak Ani, neighbour sebelah rumah kat kampung, masa kawin dulu. so konon nak burukkan, rusty la konon... cincai2 paint,,, varnish pun asal tempek ja, memang tak neat langsung,,,







Bakery box in for Ida

3 hari lepas received bakery box + color yg di order dari Wani  http://decorativecottage.blogspot.com/, yang ni tempahan dari Ida lagi... Ida request tingkap, tp if buat tingkap takut lukisan nanti kecil sgt sebab nak masukkan cupcakes..., and kalau buat tingkap besar sgt takut pulak tak nampak pulak background soft color vanilla/cream.
konon jugak nak buat pakai adobe photoshop, ambik le gambar original dr internet, dah try cam payah je,  pas tu print la pulak yg kosong then lukis,,, cam saiz tak kena ja... dlm lukisan ni try jugak buat tingkap yg nampak sikit ja luar pagar & pokok bunga, tp takut semak sgt... then trus lukis atas box...


 
Yang kat bawah draw atas box Gambar 1 - depan , gambar 2 - belakang, gambar 3 & 4 - tepi dan gambar last dari atas.